9 de gen. 2016

Traducció: Entrevista de Lady Gaga per a V Magazine + Altres notícies

lady-gaga-v-magazine-3.jpg.49c0539112ce2Ja hem pogut coneixer totes les portades del proper número de V Magazine, que seran 16, en el que Lady Gaga serà protagonista per partida doble: Serà la entrevistada i ocuparà algunes de les portades, però també és la editora convidada d'aquest número. L'encarregat d'entrevistar-lo ha estat l'actor James Franco.
lady-gaga-v99-4.jpg.fbc52b6d08c963f00e6cEn aquesta entrada primer us deixo la traducció de la entrevista i algunes fotos que apareixeran en aquesta prestigiosa revista de moda, i després algunes notícies breus relacionades amb ella, com que ha aconseguit un inesperat número 1 en una llista de Billboard.
Una cosa que no m'agrada gaire de la sessió de fotos, és que Lady Gaga porta uns looks molt a l'estil d'American Horror Story ifrancament espero que no sigui la estètica que porti durant la promoció del seu cinquè disc.

James Franco: Parla'm d'aquesta sessió de fotos [La que és en blan i negre].
lady-gaga-v-magazine.jpg.da4d14fae5a34b3Lady Gaga: Bé, jo el que vaid fer aquí és el següent: el meu amic Chadwick ens va fotografiar i ens va portar a una casa que havíem llogat, i va ser realment com a American Horror Story. No vam posar ni res d'això. Vam estar improvisant unes 5 hores. La escena estava basada en A Streetcar Named Desire, però només lleument, i cada un de nosaltres va trobar el seu espai dins de la història. Va ser un dia bonic de feina i en van poder fer les fotos fer a la revista. Els vaig dir que s'oblidessin que hi havíen les càmares (..) i tot va sortir molt natural, ia així que aquestes boniques fotos van ser el resultat.

Discrepo bastant sobre si les fotos són boniques

'I'm in a deeper place': Lady Gaga talks new album with James FrancoRyan Murphy [Director de la sèrie] et va venir a buscar per al rol de la Comptessa?

v99-inez-3.jpg.1c3a3f045703b5eedb9ccd547Vaig dir-li que era una gran fan de la sèrie i que realment voldria fer alguna cosa amb ell, Ell em va dir que sí en el mateix moment. Li vaig dir que voldira interpretar un dona forta i perillosa. Vam començar a donar idees, però la Comptessa [El seu personatge] no va esdevenir qui és fins a la gravació del seu tercer capítol. Jo tenia una idea i vaig buscar molt per a fer-la de la manera més profunda possible, però va succeïr mentres avançàvem en les gravacions. Tots em van insistir en que havia de ser molt freda per què havia viscut 100 anys. Jo els vaig dir que a vegades també tinc la sensació d'haver viscut 100 anys i no per això sóc freda. A vegades soc vulnerable, esbojarrada, dèbil i intreèpida.

Ella sembla solitaria i hi ha una necessitat en ella d'establir  una connexió.

Hi ha un desig que no es va complir. Hi ha paral·lelismes entre el personatge i la meva vida. Després de 100 anys ella decideix canviar. Tu descobreixes la manera de la que era abans que esdevingués malvada. Però ella ho veu com una cosa pràctica. Ella té que menjat. Ella té que sobreviure. Aquest és la manera en la que ella existeix, i és diferent a com existia abans. La sèrie fa que et preguntis, què estaries disposada a fer per sobreviure? Què estaries disposada a fer per ser feliç?

D'alguna manera això és paral·lel al que has fet als teus videoclips

No considero que res del que vaig fer als meus videoclips sigui la Comptessa. No sé si Ryan Murohy ho està, però jo estic segura que jo mateix m'inspiro de les cose que  he fet anteriorment: alguns paral·lelismes no els pots dibuixar exactament, en especial si fa una cosa fantàstica.

Així que tu penses que la teva actuació i la teva música van per separat?

En realitat no tinc un concepte sobre com la gent percep la meva feina.


No llegeixes res?




Lady Gaga i Daphne Guinness
Em miro articles i coses així, però no sé si creure'm que aquesta és la manera en que la gent percep la meva feina. Qui diu com ho veuen les persones? Gasto cada matí i cada nit aprenent-me les meves línies, posant-les al meu cos i després intentant-les deixar sortir de la millor manera possible. Només tinc que confiar en la meva passió per actuar. Qui sap si la gent ho veu molt diferent de la seva música? Ells podrien opinar que no és bo. Ells podrien pensar que ho és. Ells podrien pensar que és millor que la meva música, o que és pitjor que aquesta. És dificil preveure si en algun moment ho sobre o fins i tot si voldré saber-ho. Però ho hauré de fer.

v99-inez-2.jpg.8eabc3025ad08d0d71f73dc45
Lady Gaga i Inez
Vaig veure la teva part a Los Soprano, Ja havies actuat abans?

Oh, allo és horrible. Sí, des dels 11 anys vaig estar estudiant mètode d'actuació al Lee Strasberg Institute.

Una de les coses que realment admiro sobre tu és que ets capaç de posar juntes les esferes de la música, l'art i l'actuació.

I moda.

I moda. Així que quan vas decidir que volies actuar en una sèrie que havia guanyat Emmys, amb actors que també han guanyat Emmys. Com lluites contra això?

La pressió, vols dir?
Enlace permanente de imagen incrustada
Asia, la mascota de Gaga,
també protagonitza una
portada

Sí, la presió i l'escepticisme.

A mi realment m'és igual aix, perquè jo hi poso molta passió i res podria ser més important que això. Sé que tu saps que passes per fases en la teva carrera en les que fas coses que no et fan sentir ple del tot. Quan comences a treballar en alguna cosa en que et fa sentir ple de nou, res pot valer més que això. En part és com si tornés a anar a l'escola, la única diferència és que odiava anar a l'escola.

Una vegada que vam coincidir en una festa de nadal, recordo que parlaves de les crítiques que vas rebre per les crítiques de la portada d'ARTPOP, feta per Jeff Koons.
lady-gaga-asia-v-1.jpg.b8448d61ffaff7664
Podria explicar moltes coses. Però ara, mirant enrere, no sé si algú criticaria la meva col·laboració amb ell, ja que estava en un període de la meva carrera on rebia crítiques per tot arreu. Suposo que ja he passat aquesta etapa. És dur al principi. Tu ja ho saps, que em preocupo molt per la meva feina, així que quan la gent comença a dir coses dolentes sobre el que tu fas, t'acabes sentint malament. Alguns de nosaltres som molts sensibles amb això, però cada vegada ho he estat menys en els últims anys. Només tinc una intenció com a artista: Vull fer coses en les que cregui completament. Tu saps que quan vaig fer la meva actuació als Oscars, simplement estava estudiant aquella música. Els vaig dir a tots que no podria arribar a fer una actuació a l'alçada de les circumstàncies si no tenia disciplina  i atenció. No puc vendre res mentres estigui fent això. Quan dediques la teva música a l'art o a la música, no pots també dedicar-te a fer
lady-gaga-asia-v-4.jpg.8be1c018b001ab205dines. Una dedicació als diners és com ballar amb el dimoni, Això vol dir que estàs fent alguna cosa relacionada amb obtenir beneficis, però no una cosa en la que tú creus.Penso que és molt millor no fer això, i així després no et sentiràs malament pel que vas o no vas fer. Jo ara estic orgullosa de cada actuació que he fet.

Estàs treballant en un nou àlbum, no és així?

Sí. Vaig composar molt durant l'any passat. American Horror Story em va afectar a la veu, ho he de dir.

Com?

Estic fent servir més l'actuació en les meves cançons, el que és crucial, perquè és música. Qui sabia que podria escoltar més? És increïble parlar d'això. Hi ha una gran llibertat i una imprudència, però també és més sofisticat. (...) Innegablement, hi haurà una mica de dolor en el meu disc, però serà més que això. El meu anterior àlbum [ARTPOP] tenia una tona de dolor. Tot el disc. Ara la sèrei em fa veure les coses d'una manera diferent, així que quan arribo a casa i em poso al piano arribo a un indret més profund. Tinc una nova cosa per explorar.

L'actuació requereix de molta més col·laboració.

Qua estava cantant amb en Tony [Bennett] avui i estava cantant les meves cançons, podia sentir-me a mi mateixa mentres estava actuant, i també quan improvisava. I sabia que això venia de la interpretació. Quan estic actuant em passa el mateix: A vegades em fa por posar-me a cantar a meitat de l'escena. O a vegades només em fa por que parli en el to equivocat.

Veus les cançons com un personatge o com tu mateixa?

Tots són jo. A vegades veig a la Comptessa com una part de mi. El que sóc realment jo com a persona; una mescla de la Stefani de Lady Gaga.




Passem ara a les altres notícies breus relacionades amb Lady Gaga:

  • Presentarà una categoria als Emmys.
  • Les remescles de Til It Happens To You han arribat a la primera posició del la llista Billboard Dance Club Songs, és a dir la que recopila les cançons que més sonen cada setmana a les discoteques dels Estats Units. La veritat és que em sorprendria, si no fos per que en les últimes setmanes va anar escalant posicions, ja que no sembla el més habitual que una balada sobre per recaudar fons per ajudar a les víctimes de violacions arribi a la primera posició d'aquesta llista gràcies a unes remescles no oficials. De totes maneres, és 14è número 1 de Gaga en aquesta llista, i l'últim fins ara va ser Applause.
  • Per acabar, dir-vos que va actuar per sorpresa al CES de las Vegas. A continuació us deixo uns vídeos de la seva actuació. Va interpretar classics com New York, New York o Bang Bang (My Baby Shoy Me Down)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada