3 de des. 2019

Top 10: les millors remescles

Per increïble que sembli ja ha arribat el mes de Desembre i ja sabeu que és un mes en què el món del pop es paralitza una mica: les cançons nadalenques empenyen els èxits de la tardor fora de les llistes i les publicacions ja no presten tanta atenció a les novetats ja que se centren en repassar el millor de l'any.  Tot i que encara falta per sortir un disc que tinc intenció de ressenyar (el de Camila Cabello), no volia ser una excepció, i per això també he preparat una sèrie de llistes de final d'any. La primera d'elles, és la de les 10 millors remescles que han sortir aquest any. Primer us les comento, i al final ja us deixaré una llista de reproducció de Spotify on les podeu sentir.
Tot i que evidentment es tracta d'una llista subjectiva, he posat alguns criteris objectius per limitar-ne les possibilitats:
  • Han de ser remescles publicades oficialment.
  • He decidit no repetir cap artista en el mateix rol, és a dir no incloure remescles de més d'un autor original ni més d'una remescla feta pel mateix productor.
Un cop comentats els criteris, comencem amb el rànquing:

Imatge
10. David Guetta, J Balvin, Bebe Rexha - Say My Name - Afrojack & Chasner remix


Say My Name és una de les poques cançons míniminament decents que formaven de 7, el setè àlbum de David Guetta que va veure la llum a finals de l'estiu del 2018. El principal problema que tinc jo amb la versió original és que se'm queda una mica plana, però la remescla d'Afrojack i Chasner resol perfectament aquesta qüestió, ja que si alguna cosa no és el seu remix, és pla. Transformen Say My Name, d'una pista ràdio-friendly massa comercial pel meu gust potser a una de festivalera molt enèrgica.

Imatge
9. Ava Max - So Am I - Toby Green remix

Per alguna raó, les cançons d'Ava Max sempre han anat acompanyades de remescles genials. En el cas de So Am I, de fet, m'ha estat difícil escollir-ne només una, ja que bona part de les remescles oficials m'agraden més que la versió original (la producció de la qual em sembla massa semblant a la de Sweet But Psycho). M'he decantat per la remescla del productor/DJ danès Toby Green, que porta el senzill d'Ava Max al Big Room amb moltíssima energia. De fet es podria dir que és el mateix concepte que la que hem comentat a la desena posició.

Imatge
8. Ed Sheeran, Camila Cabello, Cardi B - South Of The Border - Sam Feldt remix

Un dels senzills que Ed Sheeran ha extret del seu disc de col·laboracions és South Of The Border, que compta amb la participació de Camila Cabello i Cardi B. És una cançó bastant fluixa, si voleu la meva opinió i trobo que la remescla de Sam Feldt realment la millora: li dona una producció molt més interessant, un drop que no està malament i treu la part de Cardi B al pont; de manera que converteix una cançó avorrida i bàsica en una molt més atractiva, sempre sota el meu punt de vista.

Imatge
7. Mabel - Don't Call Me Up - Burak Yeter remix


El senzill amb què Mabel s'ha donat a coneixer arreu del món aquest 2019 ja compta amb una producció més que sòlida, però Burak Yeter va saber transformar la cançó en quelcom totalment diferent i fent-la sonar, com a mínim igual de bé que la original. És cert que molta gent prefereix un drop més fort que un d'aquest tipus, però per mi aquest no és un problema i trobo que en general és una remescla molt original que juga molt bé amb la vocal, i que m'agrada anar alternant amb la original.
Imatge
6. Clean Bandit, Ellie Goulding - Mama - Tiësto's Big Room remix


Hi ha cançons que només necessiten una mica més de força i energia per millorar molt, i ja veureu que la remescla que he escollit per la sisena posició no en serà l'únic exemple. I sense cap mena de dubte era el cas de Mama, un dels senzills de l'àlbum més recent de Clean Bandit que compta amb la veu d'Ellie Goulding. I aquesta energia li va saber donar Tiësto en la seva remescla, on transforma una cançó més aviat insípida en una producció molt potent i llesta per qualsevol festival.

Imatge5. Alesso - Time - Alesso & Deniz Koyu remix

I un altre exemple del que acabo de comentar és Time d'Alesso, qui va haver de donar més empenta a la seva pròpia producció. La versió original m'agrada, de fet ja us avanço que la veureu a la llista de les meves cançons preferides de l'any, però també opino que la remescla que en va fer-ne ell mateix amb Deniz Koyu millora substancialment Time, donant-li la energia que potser li falta a la versió original i fa que es quedi una mica plana.


Imatge4. Mike Posner - How It's Supposed To Be - Kid Froopy remix

Una de les millors cançons que amagava A Real Good Kid, l'àlbum que Mike Posner va presentar el passat mes de Gener, és How It's Supposed To Be. Trobo que millora substancialment amb la remescla de Kid Froopy, que tot i que manté l'instrument predominant durant les estrofes, la guitarra de la remescla és molt més interessant, per no parlar dels elements electrònics. Tot i que segueixo tenint algun problema amb la lletra (cosa en què no entraré ara perquè ja és un altre debat), la remescla em fa que la cançó sigui tan atractiva, que no em queda més remei que deixar això de banda i escoltar-la.
Resultat d'imatges de majid jordan mercer remix
3. DJ Snake, Majid Jordan - Recognize - Mercer remix

La versió original de Recognize, inclosa a Carte Blanche, ja compta amb una producció molt bona. Si bé és cert que no és la millor de l'àlbum tenia competició: el segon treball discogràfic de DJ Snake està ple de produccions genials. No es pot dir que la remescla de Mercer no arregla els problemes de la original, ja que, de fet, la original no en tenia cap. Però trobo que fa lluir molt més la veu del duo canadenc Majid Jordan i acaba sent una proposta molt més atractiva per mi, portant Recognise a una combinació de funk i electrònica molt interessant.

2. Tove Lo - Glad He's Gone - Major Lazer remix
Imatge
A finals de Maig, Tove Lo va estrenar Glad He's Gone el senzill de presentació del seu quart àlbum Sunshine Kitty. És una cançó que des del primer moment em va agradar bastant, però trobava que li faltava alguna cosa per acabar de tenir el nivell que jo demanaria a una cançó d'aquesta artista sueca. No sabria dir exactament el què, però potser que no destaca massa si la comparem amb altres propostes seves o d'altres artistes. Però la remescla de Major Lazer canvia això perfectament: el trio de productors porta Glad He's Gone a la combinació de dancehall i electrònica que podem trobar en molta de la seva música, i ho fan amb un bon gust envejable. No només tenim una producció genial durant les estrofes, que fa lluir la veu de Tove Lo; sinó que també tenim un drop suau però ballable.


1. Zedd, Katy Perry - 365 - Jonas Aden remix

I una altra cançó que no em va desagradar, però a la qual trobava que hi faltava alguna és 365, la col·laboració de Zedd i Katy Perry que va sortir el passat mes de Febrer. La veu no estava malament, però m'esperava una producció molt més interessant per la seva part. I una altra vegada una remescla va resoldre aquest problema: Jonas Aden va donar a 365 la força que li faltava, sense perdre res de la essència de la original. I aquestes són les millors remescles, sota el meu punt de vista, les que només afegeixen sense treure res (és clar que per omplir un buit, primer cal que la versió original en tingui un).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada