18 de nov. 2019

Novetats pop 45

Resultat d'imatges de tusa billboard
Poc a poc ja ens podrem anar posant al dia, i tocarà començar comentant les novetats pop de la setmana passada, que són els inesperats duets de Pablo Alborán amb Ava Max d'una banda, i Karol G amb Nicki Minaj de l'altra, així com els nous senzills de Meghan Trainor, Rosalía i Zara Larsson

Ava Max i Pablo Alborán van col·laborar a Tabú, unan cançó bilíngüe amb un so més proper al pop espanyol/mainstream que a la resta de la música de la cantat de Torn i Sweet But Psycho. Tot i que no em va desagradar en cap moment, en un primer moment no em va semblar més que una cançó genèrica de reggaeton descafeïnat feta a mida per poder sonar a Los 40. És evident que segueix sent això, però també he de dir que  amb les escoltes m'ha anat agradant cada cop una mica més.




Meghan Trainor sembla que ara de debò treurà el seu tercer àlbum d'estudi Treat Myself a principis de 2020, i ja n'ha avançat una nova cançó: Workin On It. És una cançó que està bé, però no aporta gairebé res nou si la comparem amb altres cançons de l'autora d'All About That Bass. De totes maneres, tinc moltes ganes d'escoltar el disc!



La que sí que aposta per un so totalment innovador és Rosalia, amb la seva proposta més recent: A Palé. La veritat és que no sé molt bé com definir la cançó ni com encasellar-la en un estil, però A Palé comença amb una part molt delicada i melòdica, que transiciona bruscament a unes estrofes que, com la tornada, són tot el contrari: la melodia és pràcticament inexistent, i el protagonisme se l'emporta el ritme. La producció, a càrrec de la pròpia artista catalana, el seu amic El Guincho i el productor estatunidenc Frank Dukes, no és menys experimental. En un primer moment no em va agradar, em va semblar un experiment interessant però no una cançó que jo escoltaria. Pràcticament no la vaig sentir des de la hora posterior al seu llançament fins l'actuació que en va fer a la gala dels Latin Grammys, i des d'aleshores no me la he pogut treure el cap, i m'ha acabat agradant i enganxant. 



Seguim sense notícies del seu segon àlbum, però de moment tenim nova música de Zara Larsson. La cantant sueca ha publicat Invisible, que forma part de la banda sonora de la pel·lícula Klaus. Una cançó pop més que correcta, però que no em deixa bocabadat com altres senzills seus d'aquest 2019, com Wow o All The Time



Per acabar tenim una altra col·laboració bilíngüe, que és la de Karol G i Nicki Minaj. M'esperava una altra cosa (i si fos el que m'esperava, que seria una cançó més potent i amb un so més urbà, m'hauria agradat bastant més), però Tusa és un reggaeton suau i molt pop, tant a nivell estrictament musical com pel seu vídeo. La part més destacable de la cançó em sembla la de Nicki Minaj, que tant canta com rapeja. Tot i que les dos frases que la rapera canta en castellà s'han convertit en un meme, el fet que ella comenci la seva part en la mateixa llengua que canta Karol G fa que la transició no quedi gens brusca, cosa que acostuma a ser un problema en les col·laboracions entre intèrprets que canten en dos llengües diferents.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada