26 de nov. 2019

Crítica: Songs For You

Imatge
Fa uns dies, Tinashe va publicar el seu quart treball discogràfic Songs For You, que és el primer que publica de manera totalment independent. La cantant estatunidenca va avançar el disc amb el senzill Die A Little Bit, que compta amb la col·laboració de la rapera londinenca Ms Banks. La resta de col·laboracions que podem trobar al llarg del disc són les de 6lack, G-Eazy i MAKJ.
Songs For You arriba només un any i mig després del seu anterior àlbum Joyride, que Tinashe encara va publicar amb la discogràfica RCA. He de confessar que no he escoltat el seu anterior projecte gaires vegades sencer des que en vaig acabar la ressenya, però trobo que Songs For You segueix molt en la mateixa línia: tendint més al trap en algunes ocasions i al R&B en algunes altres, practicament es podria encasellar totes les cançons dins l'etiqueta del pop urbà. I em torna a passar una altra cosa que ja em passava, no em sembla una artista que tingui una personalitat gaire forta. Tot i que no em desagraden, no em costa gens imaginar-me a Ariana Grande cantant la majoria de les cançons del disc. Ara bé, probablement si Tinashe fos una de les artistes més exitoses dels últims anys, estariem dient el contrari, però això és un altre tema. El que vull dir és que no la culpo, més si tenim en compte que ella és l'autora de totes les cançons, i en el cas de tres pistes sense cap co-compositor.


A nivell de producció, no és cap desastre, però no hi ha hagut cap moment en què m'hagi impressionat ni que m'hagi semblat excessivament interessant. No puc dir que això m'hagi decebut per se, però tenint en compte que el senzill de presentació del disc era una pista dancehall experimental i minimalista, m'esperava que Songs For You sonés totalment diferent al seu anterior disc, i més en aquesta línia experimental. Die A Little Bit és la millor cançó del disc sota el meu punt de vista, i amb un marge enorme. Però també és una cançó difícil, i no sé que pensaria d'un disc ple de cançons en aquesta línia. Una altra cançó que voldria destacar és Save Room For Us, la col·laboració amb MAKJ. He de dir que no he seguit gaire la carrera d'aquest productor, però tota la  seva música que havia escoltat era Big Room, pel que m'esperava una pista electrònica molt potent. No és el cas, és una pista R&B/funk que encaixa perfectament amb la resta del disc.


com a conclusió d'aquesta ressenya, voldria dir que Songs For You és un disc més que sòlid, però que no ofereix un pas endavant clar en comparació amb l'anterior disc de Tinashe ni té una qualitat prou brillant com per justificar aquesta manca d'evolució. Té menys cançons que destacaria que Joyride, però probablement la qualitat de la massa de les cançons és millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada