21 de nov. 2019

Crítica: What A Time To Be Alive deluxe


Imatge
Tom Walker va estrenar a principis de mes la edició especial de What a Time To Be Alive, el seu primer àlbum d'estudi que va estrenar-se originalment al mes de Març. Aquesta nova versió inclou un total de 21 pistes, set més que la versió més completa del disc fins al moment. De totes maneres, no totes aquestes noves pistes són cançons totalment noves. Anem a descobrir quins nous continguts té la edició especial de What A Time To Be Alive.
La primera cançó nova amb què ens trobem seria el senzill de presentació d'aquesta nova versió Better Half of Me, que és la única que tenim barrejada amb les cançons de la primera versió del disc ( i després tota la resta al final). Better Part of Me és una cançó amb què m'ha passat una cosa una mica curiosa: en un primer moment no em va agradar, al cap de potser una setmana va començar a agradar-me i vaig estar uns quants dies escoltant-la moltíssim. Ara mateix em sembla que està bé, però no m'entusiasma massa. I el videoclip encara menys.


Heartbeats, que el cantant britànic va estrenar alguns dies abans que sortís la reedició, és la següent que apareix. És una cançó que no em desagrada, però tampoc és de les que em resulten més atractiva. A més, tant musicalment com pel que fa a la lletra, no aporta absolutament res que no hàgim vist en altres cançons seves.  A continuació venen les dos cançons que encara no haviem  escoltat: Something To Believe In and Be Myself. La primera té el mateix problema: bàsicament, Something To Believe in és  Not Giving In 2. Això no vol dir que no m'agradi, és més, sí que m'agrada. Be Myself, sí que és diferent de qualsevol de les seves, amb influències R&B a la instrumentació.

Les tres pistes restant són All That Matters, Fly Away With Me i una nova versió de Leave A Light On. La primera és una cançó que original que canta als concerts des de la tardor de l'any passat i en un primer moment no anava a publicar, però afortunadament, Tom Walker va canviar d'opinió i va publicar fa uns mesos. Per mi és una de les seves millors cançons, i m'alegro que finalment quedi recollida en un àlbum. Fly Away With Me és una altra cançó que m'agrada molt i que no és nova: va ser un dels seus primers senzills, i va quedar fora de la edició original del seu àlbum. Tanca el disc una nova versió orquestral de Leave A Light On, la que crec que unànimement podriem dir que és la seva cançó més popular. Trobo que és una cançó que llueix molt més així (en acústic i sense crits) que en la seva versió. El que se'm fa extrany és que hagi fet una altra versió acústica quan ja en teniem una d'oficial a totes les plataformes (tot i que s'ha de dir que bastant diferent), però al cap i a la fi és nou contingut i no ens queixarem de tenir-ne més.


Les reedicions d'aquest tipus em desperten opinions contradictòries: d'una banda, sembla una bona notícia tenir més contingut d'un artista o àlbum que a tu t'agrada; però d'altra banda perjudica la gent que ha decidit recolzar l'artista i comprar en físic la versió original de l'àlbum quan surt. En tot cas, sembla que seria injust valorar les set pistes adicionals com si fossin un disc separat. Per mi, està clar que la qualitat d'aquestes noves cançons no és la mateixa que les de la versió original. I de fet, per mi les dos millors pistes de la reedició, i amb molta diferència, són precisament les dos cançons que no són noves: Fly Away With Me i All That Matters.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada