18 de juny 2021

Novetats 18 urbanes

Dos dels remix més esperats dels últims mesos han arribat aquesta setmana.

Dimarts finalment va veure la llum l'esperat remix de Fiel. La col·laboració de Wisin, Jhay Cortez i Los Legendarios s'ha convertit en un dels èxits virals de la temporada, en bona part gràcies a un ball viral. Aquesta nova versió, que van anunciar ja fa diverses vegades, compta, a més, amb la participació d'Anuel AA i Myke Towers. No era un gran fan de la versió original de Fiel, però a poc a poc m'ha anat agradant una mica més, sobretot la estrofa de Jhay Cortez, que és justament la part de què es va fer el ball viral que us comentava. Però el remix sí que ja no em convenç. Abans de començar a comentar estrictament la cançó, trobo que arriba massa tard. No només perquè el moment de Fiel potser ja es comença a acabar, sinó perquè van començar a crear expectativa per aquest remix a principis d'abril, van ensenyar-ne un fragment fa més de dos mesos i van anunciar-lo oficialment fa tres setmanes. I crear expectativa per una sola cançó tant de temps em sembla, francament, ridícul.

Pel que fa als canvis respecte a la versió original, la part d'Anuel pràcticament és una reinterpretació de la de Jhay Cortez, massa semblant sota el meu punt de vista. La part de Myke Towers no està malament, però trobo que es queda lluny de les millors estrofes del raper porto-riqueny. I, sorprenentment, Wisin ha canviat la seva estrofa. La producció, com és el més habitual en aquests casos, es manté pràcticament idèntica a la de la versió original.

Sota el meu punt de vista els remixes urbans que millor funcionen són aquells que agafen una cançó amb potencial però que passaria desapercebuda perquè la signen artistes menys coneguts i hi afegeixen un artista de més reconeixement internacional

L'altre remix destacadíssim que ha vist aquesta setmana és el de Poblado, un senzill originalment de Crissin, Totoy El Frio, Natan & Shander que s'ha convertit en una de les cançons del moment a Colòmbia. Ara volen aconseguir ressó internacional amb una remescla amb el porto-riqueny Nicky Jam i dos dels colombians amb més èxit dels últims anys: Karol G i J Balvin. La versió original de la cançó no m'entusiasmava gaire, i el remix m'agrada una mica més.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada