6 d’oct. 2015

Hardwell agafa un sample per al seu nou senzill (Opinió)

Si a part de 100% Música llegiu webs dedicades únicament a la música electrònica segurament ja hagueu sentit a parlar d'aquest tema, però com que hi haurà gent que no ho explico rapidament: en el seu proper senzill, Mad World, Hardwell ha agafat un sample d'una llibreria /Pack de sons de 15 euros, que molt menys que el que guanyarà amb les vendes d'aquesta pista.
Potser creieu que això no és una cosa digna de criticar, però m'agradaria mostrar la meva opinió sobre aquest tema.
Això és una cosa que està completament permesa, i no és il·legal, però jo no crec que sigui just que un "artista" que per cada actuació segur que cobra un número de 6 xifres que faci això. Una cosa és que s'agafi la melodia d'una cançó per fer un homenatge al seu creador, l'altra és que algú agafi un so de mostra i el faci servir com a propi. Reitero: això no està prohibit, i no ho veuria malament si no fos  que ho ha fet el que està considerat per el top 100 DJ Mag com el millor DJ del món.
I per acabar m'agradaria dir-vos que encara que a Hardwell no li tinc massa simpatia, si això li hagués passat a Avicii, per posar un exemple, em semblaria igual de malament, o pitjor, per que a més em decepcionaria.

Aquí us deixo un tema d'un productor amateur que ha fet servir el mateix sample.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada