23 d’oct. 2016

Anàlisi: Top 100 DJs 2016

Aquesta setmana es va desvelar la llista de DJ Mag (Votada virtualment, encara que sempre amb la sospita que hi ha compra de vots per mig), que ordena els 100 millors DeeJays i que aquest any corona Martin Garrix. Parlaré en profunditat de les deu primeres posicions, així com dels altres  DeeJays que vaig votar i que han quedat fora del top 10.
#1: Martin Garrix (Puja 2 posicions)
Resultat d'imatges de martin garrix billboard

Comencem per la primera posició que, com ja he dit, ocupa Martin Garrix. Tot i que jo considero sense cap dubte a Garrix com un dels 5 millors DeeJays, ni de bon tros el considero el millor. Sigui com sigui, un número 1 molt merescut, i és evident que el mereix molt més que cap altre dels DeeJays situats en les deu primeres posicions.


#2: Dimitri Vegas & Like Mike (Baixen una posició)
Resultat d'imatges de dimitri vegas like mike billboard
Tot i que no negaré que segurament són dels millors DJs (no parlo de producció, ni molt menys d'originalitat) de Big Room (Un gènere que es va quedar molt al 2014, d'altra banda), m'alegro molt que no se situin en primera posició i cedeixin l'honor a algú qui el mereixi. I no compri vots.

#3 Hardwell (Baixa una posició)
Resultat d'imatges de hardwell billboard
Hardwell és un DJ que mai m'ha agradat i que sempre he trobat molt sobrevalorat, en especial quan al 2013 va arribar al número 1, i s'hi va mantenir l'any següent. No sé si és que tinc una impressió errònia, però tinc la sensació que en l'últim any i mig, més o menys, ha perdut tota la seva rellevància.

#4 Armin Van Buuren (Es manté)
Resultat d'imatges de david guetta billboard#5 Tiësto (Es manté)
#6 David Guetta (Es manté)

Tant Armin Van Buuren, com Tiësto i David Guetta han tingut una influència importantíssima en la popularitació de la música dance-electrònica, que ja per això mereixen un lloc al top 10 per sempre. A més, tots tres han mantingut un bon nivell de llançaments en l'últim any, especialment Armin Van Buuren que la tardor passada editava el seu àlbum Embrace.
Resultat d'imatges de aoki billboard
#7 Steve Aoki (Puja tres posicions)

Em sorpren molt que millori la seva posició, ja que -encara molt més que Hardwell- Aoki ja no té la rellevància que va arribar a tenir fa uns anys.

#8 Oliver Heldens (Puja quatre posicions)
Resultat d'imatges de heldens billboard
Tot i que a mi Oliver Heldens cada dia m'agradi menys, en l'últim any ha publicat alguns llançaments més que correctes. D'altra banda m'alegro que per fi el Deep/Future House tingui representació en el top 10.


#9 Skrillex (Es manté)
Resultat d'imatges de skrillex billboard
Skrillex no només ha seguit amb la seva carrera en solitari (Que ha reconduit excel·lentment, encara que segueixi sense fer una música que a mi m'agradi), sinó que a més ha estat el màxim creador de tendència de l'últim any, ja que va ser l'encarregat de produir Sorry i What Do You Mean de Justin Bieber.


Resultat d'imatges de afrojack billboard#10 Afrojack (Baixa dos posicions)

Em sorpren que Afrojack es mantingui al top 10: el nivell dels seus últims llançaments poc té a veure amb els millors de la seva carrera i a més, tinc la percepció que ha perdut la rellevància que tenia en altres moments.

Altres DJs fora del top 10 que vaig votar

Resultat d'imatges de avicii twitter
#11 Avicii (Baixa 4 posicions)

Jo pensava que en la seva última oportunitat abans de la seva retirada de ser coronat el millor DJ del món per aquesta llista, Avicii obtindria una excel·lent posició (2,3 o 4), però ha passat tot el contrari, i per primera vegada des del 2010, el suec queda fora del top 10; tot i haver publicat el seu segon àlbum Stories i haver estrenat prou material per llançar-ne un altre aquest any.

#26 Kygo (Puja set posicions)

Bona pujada per Kygo, encara que em pensava que seria més gran.
Nicky Romero
#29 Nicky Romero (Baixa 11 posicions)

Tot i que jo personalment considero Nicky Romero el millor DJ a hores d'ara, la veritat és que els seus llançaments cada vegada són menys exitosos i per tant no em sorpren que tingui un descens tan pronunciat (fa dos anys estava al número 8)

#87 Sam Feldt

D'una manera totalment merescuda Sam Feldt entra al top 100 de Sam Feldt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada