27 de jul. 2016

Anàlisi de les nominacions als VMAs

Ahir es van desvelar les nominacions dels premis Video Music Awards de MTV (més coneguts com VMAs), i realment em vaig quedar molt sorprés negativament. No només per què no estic d'acord en la gran majoria de les nominacions, sinó perquè les trobo especialment injustes. A continuació opinaré sobre les nominacions principals de la nit.

Vídeo de l'any


Adele – Hello: Encara que Adele no m'agradi especialment, realment ha estat un dels vídeos més comentats de l'any, i per tant veig be que estigui nominada.
Beyoncé – Formation: Com ja sabreu Beyoncé tampoc m'agrada gaire, i menys el seu últim disc, però el videoclip de Formation (Que forma part del film Lemonade) és un dels millors de l'any.
Drake – Hotline Bling: No considero que sigui un vídeo especialment bo, però sí que és veritat que quan es va estrenar va ser molt viral.
Justin Bieber – Sorry: Estava clar que Justin Bieber anava a emportar-se una nominació en aquesta categoria, però jo hauria apostat mil vegades més per What Do You Mean, ja que el videoclip de Sorry, de fet, no és un videoclip: és un dance vídeo on un grup de ballarines fan una coreografia i el canadenc no hi apareix. M'agrada la idea, però és que no és un videoclip.
Kanye West – Famous: Aquí han anat a premiar la polèmica barata. No havia parlat d'aquest videoclip al blog perquè no volia donar-li més repercussió. Ja no entraré a analitzar la cançó o si és de mal gust insultar a Taylor Swift sense motiu aparent; però el videoclip també és terrible. I com es pot nominar un vídeo que té més dislikes que likes...







Millor vídeo d'una artista femenina

Adele – Hello i Beyoncé – Hold Up: El mateix que he dit a l'anterior categoria.
Sia – Cheap Thrills: Em sorpren molt que hagin nominat a Sia en aquesta categoria, però ja m'està bé (Encara que està clar que no guanyarà).
Ariana Grande – Into You: Encara que jo considero que Focus té millor videoclip, el videoclip d'Into You també està molt bé. El millor dels nominats sota el meu punt de vista.
Rihanna ft. Drake – Work (short version): El videoclip és fluix, encara que la idea de ser en realitat dos videoclips va ser sorprenent. El que no sé és a que es refereixen amb la versió curta.



Millor vídeo d'un artista masculí

Em sorpren que no hagin nominat a Zayn en aquesta categoria (Cosa de la que no em queixo), però encara m'ha sorprés més que no nominin a Justin Bieber.

Drake – Hotline Bling: Drake és el que té més opcions d'emportar-se aquest guardó, segons el meu punt de vista.
Bryson Tiller – Don’t: No sabia qui era, però quan he buscat la cançó he vist que el seu videoclip tenia 143 milions de reproduccions, o sigui que tan desconegut no deu ser... als Estats Units.
Calvin Harris ft. Rihanna – This Is What You Came For: No té gaire sentit que nominin aquest videoclip a la categoria de millor vídeo d'un artista masculí quan el vídeo el protagonitza Rihanna.
Kanye West – Famous: Criticaria la hipocresia i el mal gust de Kanye West més estona encantat, però ja he comentat el vídeo abans.
The Weeknd – Can’t Feel My Face: The Weeknd em queda molt lluny ara mateix... Opino que no s'haurien de nominar videoclips que tenen un any, si no són vídeos amb un impacte molt destacat (Com el d'Anaconda, que va ser premiat l'any passat)



Millor Col·laboració

Beyoncé ft. Kendrick Lamar – Freedom: No podien deixar passar la oportunitat de nominar a Beyoncé en una categoria més.
Fifth Harmony ft. Ty Dolla $ign – Work From Home i Ariana Grande ft. Lil Wayne – Let Me Love You: Aquestes cançons on només hi col·labora un raper, una mica per plenar, no considero que haurien d'estar nominades.
Calvin Harris ft. Rihanna – This Is What You Came For: Tampoc considero que s'hagi de nominar la col·laboració entre un DJ i un cantant.
Rihanna ft. Drake – Work (short version): La col·laboració de l'any sens dubte. Cap dels duos nominats té més química que Drake i Rihanna.

Noves categories


Aquest any hi ha una nova categoria: Millor videoclip de format llarg,  que sembla feta a mida per a que (Merescudament) guanyi Lemonade de Beyoncé. En el seu lloc s'ha suprimit la categoria de millor vídeo amb un missatge social, i les males llengües diuen que és per no tenir que triar entre la causa que Lady Gaga ha defensat a 'Til It Happens To You (Ajudar a les víctimes d'agressions sexuals) o la que ha defensat Beyoncé a Formation (Violencia policial contra la comunitat afroamericana als Estats Units).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada