Katy Perry va estrenar divendres el seu esperat cinquè treball discogràfic
Smile, que ens ha presentat amb senzills com Daisies o Never Really Over. Smile
arriba poc més de tres anys després de l’anterior projecte de Katy Perry:
Witness, un disc que ja no va repetir l'èxit comercial dels seus anteriors discos. La
edició estandard de Smile compta amb 12 cançons, cinc de les quals ja les havia
publicat anteriorment. També hi ha una edició especial amb quatre
pistes addicionals, però cap d’elles és inèdita.
La primera cançó de Smile és també el primer senzill que Katy Perry ens en
va avançar: Never Really Over, estrenada el mes de Maig del 2019 i que
inicialment no havia d’anar lligada a cap treball discogràfic. Finalment Katy
Perry ha decidit incloure-la al disc, probablement perquè té unes estadístiques
molt bones si la comparem amb la resta de senzills del disc. És una proposta de
pop electrònica prou sòlida, produïda per Zedd; però em sembla de les cançons
més fluixes de tot el disc. A continuació arriba Cry About It Later, la cançó
que l’equip de Katy Perry ha decidit promocionar a les llistes de novetats de
la setmana i que parla sobre fer una cosa de la qual saps que et penediràs. Teary
Eyes, incorpora influències del deep House i la música disco i parla sobre aparentar que estàs bé quan en realitat no et sents així. M’ha recordat una
mica al so de Chromatica (l’àlbum més recent de Lady Gaga), tot i que passat
per un filtre que la fa sonar molt més pop.
Daisies ocupa la quarta pista de l’àlbum. Katy Perry va escollir aquesta
cançó com a senzill de presentació del seu cinquè disc, i la veritat és que ara
que ja l’hem pogut escoltar tot, em sembla una tria molt encertada. Amb una
producció molt cuidada que combina sons orgànics i sintetitzadors que resulten en una cançó plena de contrastos sonors, Daisies em sembla una de les millors tant del disc com de la discografia de la cantant californiana. La següent
cançó és Resilient, un mid-tempo més aviat senzilla que no està malament, però
no em sembla una de les millors del disc. Sí que té una cosa que la fa
destacar: la instrumentació orquestral. Després ve Not The End Of The World,
que compta amb ritmes trap a la producció que recorden a Dark Horse. De fet,
encara em recorda molt més a Black Widow de Rita Ora i Iggy Azalea, que per si
no ho sabíeu va compondre la pròpia Katy Perry. Tot i que resulta inevitable
pensar en aquestes cançons en escoltar Not The End Of The World, sona molt
fresca en el context del disc. A continuació arriba Smile, la cançó que es diu
igual que el nou àlbum de Katy Perry i que la cantant va avançar el mes passat.
La meva opinió sobre Smile no ha canviat en aquest més: em sembla una cançó que
està prou bé, amb una instrumentació elaborada i una atmosfera molt optimista.
Champagne Problems és com es diu la vuitena cançó del disc, una pista dance que no està malament però tampoc sorprèn ni destaca massa. Tot el contrari passa amb Tucked, que arriba a continuació i em sembla una de les millors cançons de Smile. Sense perdre la essència ballable, em fa la sensació que recupera elements de les influències rock del començament de la carrera de Katy Perry. La producció m’agrada i és molt complerta, la tornada és molt potent i la post-tornada acaba de coronar Tucked com una cançó irresistiblement enganxosa.
Arribem a la recta final del disc amb Harleys In Hawaii, l’altre senzill
del 2019 que Katy Perry finalment ha decidit incloure a l'edició estàndard seu nou àlbum. En
aquesta cançó va apostar per un so pop-trap suau, l’estil que dominava les
llistes fa uns mesos amb cançons com 7 Rings d’Ariana Grande. I el cert és que
el resultat és bo, encara que a nivell comercial tampoc va destacar gens ni
mica Harleys in Hawaii és una pista com a mínim correcta. La penúltima cançó
del disc, és Only Love, una altra de les meves cançons preferides del disc. Aposta per un
so inspirat en el synth-pop dels anys 80 (en la línia de la cantant canadenca
Carly Rae Jepsen), creant una atmosfera molt calmada. La edició estàndard de
Smile acaba amb What Makes A Woman, una cançó de pop acústic mid-tempo que ja
va avançar la setmana passada. És un estil que sona molt fresc, ja que ella no
havia fet mai una cançó en aquesta línia i per a mi, és la millor del disc. I
probablement, també s'ha convertit en la meva cançó preferida de tota la discografia de Katy
Perry. L’única crítica que li faig, és que és una cançó que es fa realment
curta, ja que tot just supera els dos minuts.
Potser Smile no és un àlbum genial ni revolucionari. Ni tan sols el millor
disc del 2020; però el nou àlbum de Katy Perry ha satisfet totes les meves
expectatives pel que la valoració que en faig només pot ser molt positiva. No sabria dir-vos si és el meu disc preferit del catàleg de Katy Perry, però és clar que no és un dels pitjors. Ja heu vist
que moltes de les cançons m’han recordat o bé a altres artistes o bé a cançons
dels anteriors discos de Katy Perry, però també hi ha unes quantes cançons que
sonen novedoses. A més, tampoc crec que sigui just exigir que les seves cançons
siguin res nou, ja que no és l’objectiu de Smile. Si digués que no m’hauria
encantat que Katy Perry arrisqués una mica més mentiria, però tampoc esperava
que ho fes.
El cinquè àlbum de l’autora de California Gurls ofereix una col·lecció de
cançons pop que no es fa gens monòtona i que aconsegueix incorporar amb molt
bon gust influències de gèneres tan diversos com el House, el trap o la música disco. Sincerament, em sembla que totes les cançons estan prou bé, cosa que no
opino de cap dels anteriors projectes de Katy Perry. Això sí, amb només 12
cançons és un disc que es fa curt, més si tenim en compte que dos d’aquestes
cançons ja van sortir l’any passat.
La edició especial del disc n'incorpora quatre més: Never Worn White (senzill que Perry va treure al Febrer), Small Talk (publicada l'any passat), la versió acústica de Daisies i la remescla d'Oliver Heldens també de Daisies.
La edició especial del disc n'incorpora quatre més: Never Worn White (senzill que Perry va treure al Febrer), Small Talk (publicada l'any passat), la versió acústica de Daisies i la remescla d'Oliver Heldens també de Daisies.
Ara per ara us diria que Smile és clarament el millor disc de Katy Perry a
nivell de producció, i que les lletres també estan prou bé per tenir en compte
que és música pop sense cap pretensió de tractar cap tema profund ni fer-nos
reflexionar.
Si no teniu ganes d’escoltar el disc sencer,
les cançons més destacables de Smile sense comptar els senzills que ja
coneixíem son Tucked, Not The End of The World, Teary Eyes i Only Love. Però
la veritat és que és un disc molt fàcil i agradable d'escoltar, pel que, de fet, la meva recomanació és que l'escolteu sencer.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada