10 d’abr. 2019

La meva opinió sobre Avicii - SOS

Fa uns minuts s'ha publicat SOS, el primer senzill de l'àlbum postum d'Avicii, que es dirà TIM i arribarà el proper sis de Juny. Tots els beneficis del projecte aniran destinats a una fundació que  porta el seu nom, que supervisaran els seus pares i que es presentarà oficialment el dia 20 d'aquest mateix mes, quan es compleixi el primer aniversari del suïcidi de Berglin. Tindrà com a finalitat investigar en el camp de la salut mentals i la prevenció dels suïcidis.
SOS compta amb la veu d'Aloe Blacc, amb qui Avicii va col·laborar a Wake Me Up i Black and Blue. Els encarregats d'acabar de finalitzar la producció han estat Kristoffer Fogelmark i Albin Nedler, que van treballar amb Avicii durant les sessions per l'àlbum Stories. No he volgut esperar a que acabés la setmana per comentar aquesta novetat tan especial. Jo em vull centrar en analitzar la cançó en si, no el context, però de totes maneres us deixo a continuació un vídeo que ha estat publicat aquesta tarda al canal oficial d'Avicii on es parla una mica del procés darrera la cançó.



Ara sí, per fi toca analitzar la cançó. La introducció consisteix en un sintetizaddor que fa sempre el mateix acord i que perd volum quan comença Aloe Blacc comença a cantar la estrofa, per tornar durant la tornada.  La estrofa té una producció molt senzilla i no resulta massa interessant. Únicament hi trobem el sintetitzador que ja hem esmentat i uns acords de piano que van marcant l'harmonia. No és el tipus de producció que m'agrada més a mi, però és un recurs que es fa servir molt per crear contrast amb la tornada i el drop. A la tornada només s'afegeixen uns snaps a contratmps que Avicii utilitza en moltes altres de les seves cançons com The Days. Però al tenir també una segona veu més prominent, fa que quedi tot més ple. Aleshores ja se'ns introdueix la melodia del drop, i aquí és on comença la part realment interessant de la cançó.
M'agrada el fet que, de manera com ja havia fet a Without You, ens introdueix la melodia del drop abans que comenci aquesta secció pròpiament dita, sense passar per el típic moment de claps primer a negres, després a corxeres i després a semicorxeres. M'agrada molt també el fet que la percussió durant el drop no faci servir cap dels patrons estàndards de l'EDM, sinó que utilitza un ritme que sembla més propi del dancehall. Això, sumat al timbre del drop , li dona un aire tropical que no haviem pogut veure encara en cap producció d'Avicii. En un primer moment m'hauria agradat un altre tipus de drop, però ara ja m'agrada més.

Tenim una segona estrofa, la tornada dos vegades més i un segon drop del que podriem dir exactament el mateix que el primer. Per acabar, tenim una outro on Aloe Blacc canta una altra vegada les dos primeres frases de la cançó. Pel que fa a la lletra tampoc hi ha res que vulgui comentar.
.


La meva valoració de SOS és clarament positiva: facilment un dels millors llançaments de música electrònica del que portem de 2019 i només em fa estar una mica més impacient per que arribi el sis de Junt. Ara bé, no és ni de bon tros una de les millors propostes del gen suec, no us espereu el nivell de Without You, Wake Me Up o The Days. He tingut la sensació que els dos productors encarregats d'acabar SOS han prioritzat que sonés tal com Avicii la va deixar que que sonés com més potent millor. És clar que això no és més que la meva percepció i no tinc cap probla objectiva per recolzar-jo però a mi m'ha sonat més a demo que a versió finalment pulida. 
I aquesta decisió no és bona ni dolenta, simplement és la que és. La situació òptima seria que Avicii l'hagués pogut acabar, però això ja no passarà mai més. Per tant hem de gaudir del que tenim, cosa que no és massa difícil, i gaudir-ne al màxim ja que es tracta de la última vegada que tindrem una cançó nova d'Avicii.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada