25 de maig 2016

Tracucció: Ariana Grande per a Billboard

A continuació us deixo una traducció de l'article de Billboard d'aquesta setmana sobre Ariana Grande.



Tot i que compta amb cinc habitacions, terres de marbre, i una gran finestra on es pot veure el bonic Bendedict Canyon, el domicili de Beverly Hills al que Ariana Grande va anar a viure l'estiu passat no té cap mena de decoració. En aquest matí d'Abril, Grande seu en una cadira blanca a la punta d'una taula. Porta un top negre llis, pantalons negres i sabates també negres. (...). Quan li demano que em descrigui el seu nou àlbum Dangerous Woman en una sola frase, em respon "Una noia de 22 anys que intenta equilibrar la seva vida, el fet de madurar, l'amor i altres coses que es va trobant pel camí".

Però al món de l'Ariana Grande, les coses sempre són una mica més complexes del que semblen a primera vista. Quan Grande -anteriorment estrella de Nickelodeon i actriu còmica- escalfa, casa seva comença a semblar més un estudi d'actuació i menys una sala de conferències. Al llarg de la nostra entrevista acaba fent algunes imitacions. La del raper Future la clava, però la que realment em fa riure és del velocirraptor de Jurassic Park. És encantado -de fet, Celine Dion va dir que es va "pixar" de riure quan va veure la imitació que Grande va fer d'ella al programa de Jimmy Fallon. Però deixem de banda les imitacions per centrar-nos en la seva persona. És una persona destinada al món de l'entreteniment, forjada al món de la televisió, dels musicals de Broadway i de les estrelles juvenils? És una diva que amaga les seves inseguretats darrera del seu bombo publicitari? Quin tipus de persona es posaria en una disfressa de conill de Latex negre?
Pel que fa a aquesta última qüestió, Grande apareix a la portada de Dangerous Woman en una diadema negre brillant amb orelles llarges, que fa la impressió que han estat dissenyades per a American Horror Story però pels animadors de Warner Bros."Podria ser una superheroïna, una superdolenta o qualsevol cosa, depenent com em sento cada dia" diu ella ", En qualsevol moment, quan tinc un dubte  intento pensar que faria si fos aquest personatge, i això m'ajuda."

Sigui gràcies a ella, el seu equip o els seus alter-egos, la veritat és que de moment la carrera li ha anat pro bé a Grande. Amb el seu últip èxit Dangerous Woman, una cançó R&B sexy, Ariana Grande va esdevenir la primera artista en la història de Billboard els primers senzills de cada àlbum de la qual van debutar dins el top 10. Ha venut 1,3 milions d'àlbums només als Estats Units, va aconseguir recaudar 41,8 milions de dòlars amb la seva gira The Honeymoon Tour, els seus vídeos sumen uns quatre mil milions de reproduccions, té 71,4 milions de seguidors a Instagram,  38 a Twitter i actuarà als Billboard Awards la setmana de publicació del seu disc. Respecta això, siu "Em sento com si la gent oblidés que la meva carrera només acaba de començar- només fa tres anys que vaig debutar."

Com totes les estrelles del pop que estan entrant a l'adultesa ara mateix, Ariana Grande està sota la pressió de demostrar que ha madurat. I per això té més feina que les seves col·legues, ja que molta gent la va coneixer com a Cat Valentine (El seu personatge a la sèrie Victorious i posteriorment a Sam & Cat), i encara no s'ha acabat de treure la seva imatge. La seva estatura ( només de 5 peus [1,52]), el seu fanatisme per l'univers de Harry Potter (De fet, ha dit que el seu alter-ego "Superconill" és com el seu patronus", i la seva estètic no ajuden
Però Grande té una arma (Gens) secreta: un talent espectacular. "És una cantant pura" diu sobre ella Macy Gray, de 48 anys, qui col·labora a la cançó més soul de Dangerous Woman, anomenada Leave Me Lonely ". Te quelcom similar al que Mariah Carey, Whitney Houston i Christina Aguilera tenen -com un poder".

I el seu talent no és limita a la seva faceta de cantant. El seu torn com a protagonista de SNL al Març va tenir molt bona crítica. Fins i tot Steven Spielberg la va felicitar. "No puc ni dir-te com va ser per mi de surrealista" diu ella. Els seus gags van ser bons, però on realment va lluir va ser al monòleg, on va tractar temes com la necessitat de tenir algun assumpte escandalós per demostrar que era una artista adulta, va dir que  "Miley Cyrus en va tenir. Justin Bieber també" i poder portar la seva carrera al següent nivell; que en el seu cas va dir que podria ser l'assumpte dels donuts. "Em satisfà poder riure dels meus errors. Si en algun moment algú s'ha rigut del que he fet, pot estar segur que abans me'n vaig riure jo."

Quan es tracta de l'art delicada del feminisme, Grande aprova. Sigui com sigui, el seu feminisme no és postureig "Vols veure una cosa que vaig guardar al meu mòbil perquè em va molestar molt?" Dic que sí, i em mostra una col·lecció de Tweets d'una emissora de ràdio britànica: els dos primers elogiaven a Justin Bieber i a Zayn Malik per despullar-se, mentres que els dos següents atacaven a Miley Cyrus i Kim Kardashian per fer el mareix. "Si elogies a un artista home perquè està sexy sense samarreta" diu ella "I una dona decideix quedar-se en calces o mostrar els pits en una foto, hauria de tractar-se de la mateixa manera. Diré aixó durant tota la meva vida, fins i tot quan sigui vella."

Quan Grande tenia 8 anys va cantar l'himne americà a un partit dels Florida Panthers, i  va cridar l'atenció de Gloria Estefan, que la va sentir; i també va actuar al musical Annie al teatre local Little Palm Family Theater. Aquest va ser el moment en el que els seus pares es van separar. La seva mare Joan Grande, és la cap de Hose-McCann, una empresa de comunicacions i el seu pare, Edward Butera, té un estudi gràfic a Boca Ratón, el lloc on Ariana Grande va passar la seva infància amb el seu germanastre Frankie Grande.

Era un desastre de petita" diu Grande "Recordo que una nit el meu pare va arribar tard de la feina, i estavem maquillats com si fossim esquelets. ell va dir "És Halloween? No, només és un dimecres qualsevol a casa nostra""

Ariana Grande gaudia cantant les bandes sonores d'El Mag d'Oz i El Guardaespatlles, tocant el corn anglès i fent cançons amb el GarageBand . Primer va començar a actuar a musicals de Broadway l'any 2008, i ella es va traslladar a Nova York amb la seva mare i Frankie. Un any més tard, es traslladaven a Los Angeles per començar a gravar Victorious.

El cap de Republic Records Monte Lipman va voler singnar amb Ariana Grande al 2011, quan tenia 17 anys. Un primer disc de bubblegum pop (Pop genèric) va ser sàbiament descartat, i al 2013 va tornar-se a presentar. "Un minut era la Cat" diu ella" i al següent estava cantant R&B i sortint amb Mac Miller".
Big Sean, un altre dels rapers amb qui Grande ha col·laborat, va esdevenir la seva parella. El seu romanç de vuit mesos va acabar a principis de 2015 perquè, segons diuen, les seves gires els mantindrien separats la majoria de l'any. Ariana Grande diu que la ruptura no va ser dura.

"Em moltesta molt el fet que la gent necessiti associar una dona exitosa a un home" diu ella "Vaig veure un titular on una a persona (No especifica qui) l'anomenaven com l'ex-parella d'un altra, i això em va molestar perquè aquesta persona havia llançat molta música recentment, i no havia estat amb l'altra per sempre. Crideu-la pel seu nom!"
Sembla obvi que Ariana Grande està fent referència a Justin Bieber i Selena Gomez, encara que ella no ho va concretar. Alhesores vaig preguntar-li la diferència entre la fama que li dónava sortir a la televisió i la de ser una estrella pop. "Quan actues a un programa de televisió per a nens, la gent no et vol veure les coses dolentes" diu "Però amb els artistes pop són molt més durs: no tene cap por de ferir-te".
Ariana Grande em diu que ha passat per moltes coses en el darrer any i mig, i quan li insisteixo sobre el tema em contesta amb lletres del disc. "Crec que se'm dóna millor fer cançons que explicar-li a la gent en que sento" admet. Sobre la seva relació amb el seu ballarí Ricky Alvarez, diu "Som feliços. Sóc una noia feliç. Tinc una vida molt saludable ara, i crec que això és la única cosa per la qual la gent s'hauria de preocupar"

A la part que normalment no veiem del món de l'espectacle, s'ha dit molt que Ariana Grande és una persona amb la que és difícl tractar- que és, ja sabeu, una diva. "La paraula que comença per D i que em defineix és do-it-Yourself". Ariana Grande és una persona que agafa molta responsabilitat i que no té cap por d'afrontar reptes, vinuing de qui vinguin. "I això intimida a la gent"

Li demano la opinió sobre la lletra de la cançó Famous, de Kanye West on diu "I Feel like me and Taylor might still have sex/ Why? I Made This Bitch Famous" [Em penso que encara podria tenir sexe amb la Taylor (Swift)/ Per què? Perquè vaig fer a aquest puta famosa] No sé que dir. És un tema sobre el que no s'hauria de fer broma, però al mateix moment, molts músics utilitzen l'humor a les seves lletres. Sí, és difícil d'escoltar una cançó amb aquesta lletra. Però estic obsessionada amb el disc de Kanye West, aixì com vaig estar-ho amb el de Taylor Sift, però això no treu que hi hagin temes dignes de ser criticats. Però això és part del que fa Kanye gran com a artista".

Grande està determinada a evitar la controvèrsia. No vol comentar la disputa que van tenir a les xarxes socials que van tenir Taylor Swift i la seva col·lega Nicki Minaj sobre les nominacions als VMAs. "Si la gent es discuteix, m'hi aparto el màxim possible. Ho he dit un milió de vegades, però ho tornaré a dir: odio els drames."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada