3 de set. 2021

Novetats música urbana 2/9

Tokischa amb Rosalia, Jhay Cortez amb Anuel AA, Nicki Nicole amb Mora i Duki protagonitzen les novetats de música urbana.

Rosalia col·labora en el nou senzill de la rapera dominicana Tokischa, una cançó que les pròpies artistes han descrit com una fusió de dembow i flamenc. I la veritat és que amb aquesta descripció m'esperava alguna cosa diferent, amb més elements del flamenc. Al cap i a la fi, l'únic que hi ha de flamenc en aquesta cançó és l'ús de les palmas a la producció. No és com a Con Altura, on la interpretació de Rosalia sí que tenia la influència flamenca molt present. 

Això sí, és una cançó bastant addictiva i molt menys repetitiva del que acostuma a ser habitual en el dembow. O com a mínim, el que jo he sentit d'aquest gènere dominicà que ja dic que no conec massa ni m'agrada. Per posar un exemple d'això, J Balvin i la pròpia Tokischa van estrenar una col·laboració d'aquest estil fa tot just uns dies, i és bastant pitjor. Linda no em sembla una mala cançó, sobretot si la comparem amb altres propostes de Dembow, però segueix un estil que no em crida l'atenció en absolut. Ja sabiem que seria una cosa així, i tampoc m'esperava que m'entusiasmés massa, per tant tampoc puc dir que m'hagi decebut.


Nicki Nicole i Mora estrenaven dimecres la seva col·laboració To'a La Vida, un reggaeton mid-tempo i amb un so més aviat suau. La producció de la cançó la signa el propi Mora, de qui ja hem parlat en diverses ocasions i que ja he dit que em sembla l'artista emergent més interessant el panorama urbà (si no el millor que ha debutat enguany en qualsevol gènere). Però precisament, el que menys em convenç de To'a La Vida és la seva interpretació vocal, massa cridanera per com de suau són tant la base com l'estil de cantar de Nicki Nicole. Més enllà d'això, em sembla una proposta prou sòlida.


Una altra novetat que ens arriba avui des d'Argentina és el nou senzill de Duki, un reggaeton anomenat Ley de Atracción. La veritat és que no m'ha agradat i em sembla una proposta molt fluixa en comparació amb altres cançons seves.


Com possiblement ja sabeu, Jhay Cortez estrena avui el seu segon àlbum d'estudi Timelezz. En uns dies ja en faré una ressenya, però de moment parlem del senzill amb què el segueix promocionant: Ley Seca, en col·laboració amb Anuel AA. És un reggaeton amb una atmosfera bastant eufòrica i he de dir que m'ha agradat bastant.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada