24 de nov. 2020

Ressenya: Good News

Megan Thee Stallion publica aquesta setmana el seu àlbum Good News, el segon treball discogràfic que presenta aquest 2020 i que arriba nou mesos després de Suga. Good News inclou un total de 17 cançons, entre les quals n'hi ha tres que ja coneixíem: el remix de Savage amb Beyonce, Girls In The Hood i la seva col·laboració amb Young Thug Don't Stop.
Good News m'ha semblat un disc hip-hop correcte, que segueix bastant en la línia dels seus anteriors projectes, tant pel que fa a la interpretació de la raper com a la producció. Megan Thee Stallion ha promocionat aquest disc com el seu primer àlbum d'estudi (donant a entendre que els altres eren projectes de menys importància), però la veritat és que no veig cap progrés qualitatiu destacable. Tampoc penso que això fos estrictament necessari, però després de tanta insistència en dir que Good News seria diferent dels seus altres discos m'esperava que aquesta diferència també es traslladés a la música. 



Sens dubte, la pista més comentada d'aquest disc ha estat Shots Fired, la cançó encarregada d'obrir Good News. A Shots Fired, la rapera parla sense embuts sobre la seva exparella, el també raper Tory Lanez. Com segurament ja haureu llegit, ella el va denunciar per haver-li disparat un tret després d'una forta discussió. Una altra de les cançons destacades és Body, que sembla que és el senzill amb què seguirà la promoció del disc i que compta amb una tornada tan ridículament simple com addictiva.

Com ja em passava amb la música que havia presentat anteriorment, la producció de bona part d'aquest disc m'ha semblat bastant simple, monòtona i repetitiva. Quan he fet un cop d'ull als credits del disc m'ha sorprès veure que pràcticament cada pista l'ha produit una persona diferent, ja que la majoria són molts semblants. No obstant això, hi ha algunes excepcions com poden ser Intercourse i Don't Rock Me To Sleep. La primera és una cançó amb una forta influència dancehall que compta amb la col·laboració del cantant jamaicà Popcaan i la producció de DJ Mustard, mentre que la segona proposa una fusió bastant original de rap i synthpop.



Com és habitual en aquest tipus de discos, Good News conté un gran nombre de col·laboracions. L'aparició de Lil Durk a Movie m'ha sorprès positivament, mentre que la participació de SZA a Freak Girls no ha acabat de satisfer les meves expectatives. Però la majoria de col·laboradors, com DaBaby o les City Girls, aporten més o menys el que m'esperava.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada