15 de maig 2018

Eurovisió 2018

Mai he estat un seguidor del concurs i de fet tampoc tenia intenció de fer-ho aquest any, però veient la forta sequera que tenim en la música pop, he decidit escoltar les cançons d'Eurovisió i n'hi ha algunes que voldria comentar.

Abans de començar voldria aclarir que m'és absolutament de quin país siguin o en quina posició han quedat, però les que no són en anglès sempre em fan una mica de mandra.

Les millors segons el meu criteri:

Eleni Foureira - Fuego

Possiblement la meva preferida de totes les cançons de l'edició d'aquest any seria la proposta de Xipre, que va quedar en segona posició. Es tracta d'una cançó dance que combina el ritme del reggaeton amb sons orientals d'una manera que m'ha recordat a Dancin' In Circles de Lady Gaga, que ja us he de dir que és una de les meves cançons preferides de totes les que he escoltat en la meva vida. A veure si amb una mica de sort acaba sent un èxit aquest estiu, que s'ho mereix i l'hi veig potencial. 

El vídeo tampoc està malament.



Benjamin Ingrosso - Dance You Off

Sent que de la mà d'artistes com Steve Angello, Vargas & Lagola o Sandro Cavazza, Suècia ha estat el país del que millor música hem rebut i per això tenia moltes ganes de veure quina era la seva proposta. I no m'ha decepcionat molt, és una cançó R&B pinzellades electròniques, de l'estil de les col·laboracions de The Weeknd amb DJs. El videoclip també està força bé.
Com a curiositat (i sense saber si és molt freqüent el seu cognom), sí és família del DJ Sebastian Ingrosso (el seu cosí).



Potser objectivament la proposta del suec és millor musicalment, però el cert és que Fuego és el tipus de cançó que ve totalment de gust escoltar en aquesta època de l'any.

La guanyadora

La guanyadora de l'edició d'enguany va ser la proposta de Netta TOY, que independentment del missatge que vol transmetre, no m'ha agradat musicalment.




Els Ed Sheerans

Michael Schulte té una veu i un estil que pot recordar al del cantautor pèl roig. No ho dic com una cosa dolenta, sinó com la impressió que jo he tingut. Deixant això de banda he de dir que és de tots els que han tingut una cançó downtempo, aquesta és la millor i una de les poques que no sonen forçades i totalment buides de contingut.



Irlanda també ha enviat un cantautor, però aquí el paral·lelisma el trobo més en el vídeo que m'ha recordat al de Galway Girl (que Sheeran va filmar a la població irlandesa que dóna nom a la cançó, pel que el misteri ràpidament el resolem).
També una cançó decent.



Fora de les categories.

Realment no sabria un col·locar aquesta cançó en les diferents categories que he estic fent, però també he de dir que m'ha agradat bastant, encara que els "drops de vents" (no sé com dir-los-hi, però escolteu la cançó i m'entendreu en un segon) em tiren molt enrere de primeres (exceptuant Focus d'Ariana Grande, evidentment). Mikolas Josef va obtenir la sisena posició.



Les bàsiques

Si us sobren minuts de la vostra vida, sempre els podeu invertir en escoltar les power ballads buides de contingut que predominen en el concurs, com són les propostes d'Austràlia, el Regne Unit, Àustria o Espanya (però d'Espanya en parlarem després). Bàsica per ser la típica cançó dance dels últims anys és la proposta de Finlàndia Monsters encara que agraeixo el detall de dedicar-nos una cançó als seguidors de Lady Gaga.
Al Regne Unit no l'hi deuen donar massa importància al concurs (i aquí tampoc, comparant-ho amb altres països), perquè sense donar-hi gaires voltes segur que podem pensar en una dotzena d'artists més interessants i als què els hi convé la promo com poden ser RAYE



Espanya

Com ja sabreu, els representants d'Espanya van ser trets d'Operación Triunfo d'entre dos opcions: per una banda Aitana Ocaña i Ana Guerra, que cantarien Lo Malo i Amaia i Alfred, amb Tu Canción, que van ser els escollits. La cançó va quedar en la posició número 23.
Només us dic una cosa: Lo Malo repeteix al número 1 de la llista espanyola aquesta setmana mentres Tu canción amb molta més promoció és al 26.
Us deixo el vídeo de les dos opcions, perquè decidiu vosaltres mateixos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada