Sens dubte, Las Montañas és un disc totalment diferent a Como Anoche, el primer àlbum de Delaporte que va sortir a principis del 2019. Potser, fins i tot, massa diferent, ja que em costa reconeixer-hi els elements que em van agradar del seu anterior projecte.
La principal diferència (a nivell objectiu si més no) és que Como Anoche era un disc amb su molt específic i cohesiu mentre que Las Montañas és un disc molt més heterogeni. Això ja ho havíem pogut veure als senzills que han anat presentant en els últims mesos com per exemple No, De Donde Vienes, Clap Clap o No Dirás. No sé si qualificar-ho d'una causa o una conseqüència d'aquesta heterogeneïtat, però el fet és que el disc inclou un gran nombre de col·laboracions amb artistes molt diversos i resultats també molt diferents. Des del raper alacantí Arkano a Rica Rica (una cançó que no està malament a nivell de producció però amb una lletra que arriba a fer una mica de vergonya) fins al grup indie Ginebras a Bang Bang o la cantant mexicana Ximena Sariñana, a qui ja vam poder escoltar al senzill No Dirás (sens dubte, una de les millors cançons del disc).
Em xoca també el contrast entre algunes cançons pop amb un so molt comercial (com el senzill Clap Clap) i altres cançons amb sons més experimentals i agressius, que s'arriben a fer difícils d'escoltar (com em passa amb La Bestia). Al llarg del disc també ens trobem cançons amb tocs urbans (Rica Rica), sons àcids (Boom) i diverses cançons amb una instrumentació molt minimalista on la veu es queda tot el protagonisme. Un petit detall que m'ha agradat i m'ha semblat molt són els paral·lelismes melòdics entre la primera cançó del disc (El Refugio) i la última (Las Montañas).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada