8 de jul. 2017

Polèmica: 4:44 obté el certificat de platí en només 5 dies

Anem a començar la història des del principi: Divendres dia 30 de Juny Jay-Z va publicar en exclusiva per a Tidal el seu tretzè disc 4:44. És a dir, aquest disc no està disponible ni a iTunes, ni a Amazon, ni a Spotify, ni en format físic; cosa que fa encara més difícil de creure que hagi obtingut el certificat de platí de la RIAA, que acredita un milió de còpies venudes, en tant pocs dies de manera neta i real.


Primera pregunta que potser algú s'estarà fent: si només està disponible a una plataforma de Streaming com és Tidal (i que recordem que és propietat de Jay-Z), com es compten les còpies equivalents? Doncs als Estats Units en particular, 1500 reproduccions a qualsevol de les plataformes de Streaming es compta com un CD o una còpia digital venuda.
Un cop sabem això, sembla bastant impossible que en una plataforma amb tants pocs usuaris, el conjunt de les cançons del disc s'hagin escoltat un total de 1500 milions de vegades en 5 dies. És que crec que és físicament impossible.

Així que què és el que ha passat: la marca de refrescos Sprit patrocina el disc i ha comprat centenars de milers de còpies del disc.

En realitat no cal donar tantes voltes a les coses en un món l'objectiu del qual és entretenir-nos i ja està (Em refereixo a les llistes i les certificacions, no a la música en si); però si m'agrada comentar sempre quan algun disc destacat arriba a una xifra destacada trobo que no podia fer-ho sense explicar la història sencera.

Fonts:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada