Només hi ha tres col·laboracions al disc: els tres interludis. El primer és Dominic's Interlude, interpretat pel cantant Dominic Fike (i sense que hi canti Halsey). Aquest interludi serveix d'introducció de la següent pista del disc: I HATE EVERYBODY, ja que comparteixen molts elements de la producció i encaixen a la perfecció. I la veritat és que Dominic's interlude em sobra totalment. I HATE EVERYBODY no em desagrada però se'm fa una mica plana i tampoc és una de les meves preferides del disc. Parla del moment en què es rendeix i diu que prefereix dir que odia a tothom que acceptar que, encara que no les relacions interpersonals no li vagin tan bé com ella voldria, se sent sola. Després arriba 3AM una cançó pop-rock amb un so bastant potente que m'ha recordat al de Nightmare. Per mi, una de les millors pistes del disc de les que no havien sortit abans, encara que no sigui l'estil musical que em resulti més atractiu.
A la pista número 9 ens trobem Without Me, primer senzill del disc, que va sortir el mes d'Octubre del 2018 com a pont entre HFK i el que fos el seu proper treball discogràfic, sense estar clar si anava a formar-ne part. Suposo que a hores d'ara ja coneixeu tots aquesta cançó, que no només va convertir-se en el seu èxit més gran en solitari sinó en una de les més exitoses la dècada. Sigui com sigui, em sembla una cançó genial. És cert que de primeres no em va encantar tant com altres cançons seves, però estem parlant d'un senzill que va sortir fa 16 mesos i que encara em sona totalment fresc i escolto regularment. I això és el millor que es pot dir d'una cançó, sota el meu punt de vista. Tenim una producció minimalista però genial a càrrec de Louis Bell, que combina ritmes trap amb sons orgànics; una lletra molt ben construida i una tornada molt efectiva, i no se li pot demanar més a una cançó pop. I Manic segueix amb l'últim avançament que ens quedava per trobar: Finally // Beautiful Stranger. És una balada amb influències country que està molt bé, però que no aporta res que no hàgim vist en cançons d'altres artistes. M'agrada, i la he estat escoltant molt des que va sortir fa una mica més d'un mes, però tampoc m'ha deixat tan bocabadat com ho han fet altres altres.
El segon interludi ja té més sentit, ja que no serveix d'introducció a cap cançó i compta amb la participació de Halsey. Concretament, és un duet amb Alanis Morrisette. Alanis' Interlude està bé, però no em crida massa l'atenció. La següent cançó és Killing Boys, que comença amb les veus de les actrius Amanda Seyfried i i Meghan Fox, extretes de la pel·lícula del 2009 Jennifer's Body. No em desagrada, però tobo que és plana a nivell d'instrumentació i que se'm fa molt curta, potsre li faltaria algun pont. I el tercer i últim interludi és el del raper coreà SUGA, membre de BTS. Dels tres interludis, és el que trobo que està més bé sens dubte; per no dir l'únic que em resulta interessant. Té un so molt únic i de fet, SUGA's interlude no és menys cançó que algunes altres pistes del disc que no pretenen ser interludis.
La cançó número 14 és More, una de les cançons més interessants del disc tant a nivell musical (si no comptem els singles que ja coneixíem) com de lletra. Compta amb una producció minimalista (que ha tornat a produir conjuntament amb Lido) , imagino que amb la idea de deixar tot el protagonisme a la lletra. Em recorda al so de Hopeless Fountain Kingdom: no podria assenyalar una sola cançó del seu anterior projectes, però hi ha elements que em recorden a Prologue o Devil In Me. La lletra, que ella mateixa ha definit com "una cançó d'amor dirigida a algú que no existeix" parla del trauma que va suposar patir un avortament natural, i ara de manera totalment seriosa, a diferència de You Should Be Sad, on la referència és queda en un comentari irònic. A continuació tenim Still Learning, una altra de les pistes més destacables del projecte, que compta amb la producció de Louis Bell i la co-composició d'Ed Sheeran. Me n'ha sorpres bastant el so, ja que incorpora ritmes dancehall a la producció. Em sembla la única cançó que està a l'alçada dels senzills que Halsey havia avançat abans del llançament del disc. Still learning parla que, tot i que ella ha aconseguit el seu somni de ser una artista exitosa, encara té problemes d'autoestima. 929 és la última cançó del disc. M'agrada molt la lletra, però no trobo que musicalment sigui gaire interessant, si la comparem amb altres cançons seves.
Manic és un d'aquells discos que em resulta difícil de valorar en conjunt. Venia precedit per 5 senzills, i la majoria d'ells eren cançons brillants. You Should Be Sad, Graveyard, Beautiful Stranger i Without Me són cançons que em fascinen. Em semblen molt ben construides a nivell de lletra, de producció i musicalment en general. De les 10 cançons que quedaven per descobrir, només una (still learning), trobo que es podria dir que és al nivell d'aquestes cançons (tot i que lògicament, n'hi ha d'altres que també m'agraden). Una mica és la mateixa sensació amb què em vaig quedar després de sentir Yo, el disc més recent d'Inna que va sortir la primavera de l'any passat. Si treguessim les quatre cançons que he mencionat, es quedaria un disc tirant cap a fluix. Però, és clar, no té sentit treure-les.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada