22 de jul. 2018

Drake: Per què he perdut l'interès en ell.

Resultat d'imatges de drakeL'any 2016 Drake va ser un dels artistes que més vaig escoltar i més vaig seguir: els senzills de Views feien anticipar que seria un bon disc, i així va ser. Jo el vaig estar escoltant molt freqüentment des que va sortir al Maig fins ben bé finals d'any. De fet, és un àlbum que encara vaig escoltant de tant en tant. En canvi, ara per ara, el material que ha anat publicant recentment no em diu res, i el seu últim disc, publicat fa només unes setmanes i que s'anomena Scorpion, ja dic obertament que no m'ha agradat.
A continuació voldria donar explicar perquè la meva opinió sobre el raper/cantant de Toronto ha canviat en aquest temps.
Views tenia un total de 20 pistes, un número excessiu si voleu la meva opinió, però encara dins d'allò que considero raonable, més si tenim en compte que havia estat postposat una temporada i per tant Drake havia tingut temps de preparar més cançons, en conseqüència. Mentiria si dic que no em sobra cap cançó de Views, però com a mínim es queda en una proporció acceptable. Perquè jo sóc de la opinió que, com més cançons, millor. Les que et sobrin, les passes. Però arriba un punt en el què preparar tant de material va clarament en detriment de la qualitat d'aquest.
Amb la incorporació del streaming en la fòrmula que les llistes fan servir, hem pogut veure com a determinats discos amb tracklists exageradament llarg els ha anat millor a causa que el conjunt del disc ha tingut més reproduccions. No em crec que el fet que Scorpion tingui 25 cançons no hi tingui res a veure. I en una part molt gran del disc, he tingut la sensació que moltes cançons hi són per plenar. I no s'han composat, produit i enregistrat amb tota la cura que seria desitjable. I últimament a mi em sembla que ell està més centrat en batre rècords a les llistes de Billboard (de fet, ja és l'artista masculí que més setmanes acumula encapçalant el Hot 100 en les sis dècades d'existència de la llista) que en fer música bona.

Resultat d'imatges de drake 2018Dins mateix de les cançons de rap, per mi és molt diferent una cançó en la què hi ha una bona feina al darrera (parlen d'un tema interessant, busquen una sonoritat atractiva en l'elecció de la lletra i compten amb una producció interessant) d'una que simplement és una base (no sempre interessant) que sembla que s'hagi volgut amb "allò que surti". I a Scorpion, m'ha fet la sensació que n'hi ha més de les de la segona categoria que les de la primera.

No he escoltat Scorpion gaires vegades (si no m'agrada, per què hauria de fer-ho), però sí que he sentit com a mínim una vegada totes les cançons, i malgrat que no és cert que m'hagin desagradat totes, no n'hi ha hagut cap que m'hagi deixat amb la sensació de "oh, aquesta cançó està molt bé". I a Views en vaig trobar unes quantes, d'aquestes.

A més, trobo que moltes de les cançons de Scorpion, per no dir la majoria tenen produccions que, cm a mínim a mi, no em resulten interessants, i que a més se'm fan difícil d'escoltar per l'extrem abús que es fa dels hi-hats o plats. També trobo excessiu l'ús que se n'ha fet dels samples que s'han pres d'altres enregistraments, que ha arribat a un punt en el què em fa la impressió que únicament són un mecanisme per plenar les cançons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada